fredag 22. januar 2010

Om disponering av spillere

Torsdag spilte vi kamp mot UMBI, der vi stilte med en bred benk der ikke alle fikk spille. I kamper som jeg tror blir tøffe og jevne tar jeg ut mange fordi jeg vil sikre meg mot skader og at jeg eventuelt må sette inn reserver dersom enkelte ikke funker.  Håndballgruppas primærmålsetning er at damelaget SKAL rykke opp, og da innebærer det en forventning til meg som trener og da er det også viktig for meg å vinne sånne kamper. Nesten for enhver pris. Det ble synliggjort i går, da enkelte fikk lite eller ingen spilletid. Men på en annen side så gikk kampen i vår treningstid, og sånn sett så var det ingen som måtte "ofre" så mye tid utenom. Når vi reiser på bortebane, og vi vinner greit, så får alle spille. Så det er i relativt få kamper gjennom sesongen at jeg som lagleder må "benke" såpass mange som i går. For oss som har spilt håndball på et visst nivå er dette bare sånn det skal være, men jeg er klar over at ikke så veldig mange i spillergruppa er vant til dette. Derfor så skriver jeg dette. Klubben har en målsetning om at damelaget skal rykke opp flere divisjoner, og sånn sett så kommer det bare til å bli tøffere. Men i tillegg til damelaget har vi både J18-1 og J18-2.  Dette er arenaer hvor det viktigste ikke er å vinne, og hvor alle som blir tatt ut skal spille minst halve kampen. Det har vi fått til hittil i år, og det skal vi få til i resten av sesongen. I tillegg går vi nå inn i en kamprekke på fire kamper hvor vi normalt sett vil få brukt alle spillerne som blir tatt ut til å spille. Så kampen mot UMBI var et enkelttilfelle, og jeg håper på forståelse for at det ble sånn som det ble i den kampen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar